"To, co je důležité pro jazyk, abychom mohli komunikovat, je tvoření jazykových struktur. Slovo "žlutá" neznamená nic, není-li obklopeno dalšími slovy...," uvedla na své středeční prezentaci Natalia Perarnau. Její metoda je založena na přirozeném osvojování si jazyka, jako je tomu u jazyka mateřského. Respektuje tak přirozený a spontánní proces učení. Nová metode, narozdíl od tradičního způsobu výuky, usiluje o to, aby děti rozuměly, aniž by musely znát všechna slova. Důležité je, aby pochopily vzkaz, který text obsahje: "Znát několik barev, zvířat nebo čísel, to nemá význam," upozornila Natalia Perarnau.
Na začátku je poslech. Děti se začínají učit jazyk poslechem. Nejprve nerozumí, ale pak si začnou určité situace propojovat s opakujícím se kontextem. "Ve chvíli, kdy nerozumíme, nemluvíme. Pouze opakujeme. Naším cílem je, aby děti mluvily!" zdůraznila autorka nové metody, která ze zkušenosti ví, že mluvit začnou děti už za 3 až 4 týdny. "V okamžiku, kdy se dítěte zeptám 'Jak se máš?' a ono odpoví samo za sebe, podle toho, jak se skutečně cítí, tak vím, že mluví...," doplnila s tím, že většina rodičů, která se učila cizím jazykům tradičním způsobem, má pouze pasivní znalosti - tedy čte, rozumí, ale nemluví...