Formulář pro nahlášení škod lze získat na pobočkách jednotlivých pojišťoven nebo si ho vytisknete na internetových stránkách, je rovněž možné nahlásit škodu přímo přes internet.
Jak postupovat v souvislosti s pojišťovnou po záplavách:
- Pokud máte fotoaparát, zdokumentujte stav nemovitosti i poškozené movité věci po záplavě
- Pokud nemáte možnost si stav věcí vyfotit, poškozené věci shromážděte na jedno místo, mobilní technik je zdokumentuje
- Zabraňte vzniku další škody - okamžitě začněte provádět úklid nemovitosti - vysušování, vyklízení, čištění
- Vypracujte si seznam poškozených věci s uvedením ceny, stáří, případně shromážděte doklady a účty, urychlíte tím prohlídku nejen sobě, ale i ostatním poškozeným.
Co musíte nahlásit?
Musíte nahlásit především jméno, adresu pojištěnce, čísla smluv případně rodné číslo. Dále je nutné nahlásit místo a datum vzniku pojistné události a seznam poškozených a zničených věcí s případnou dokumentací.
Pokud pojistné smlouvy nemáte, jsou zničené, nezoufejte, pojišťovny je mají uložené.
Na základě ohlášení pojistné události vyšle pojišťovna likvidátora. Tento zjisti výši škody a podle toho pojišťovna vyplatí pojistné plnění jako náhradu škody.
Zdroj: Mediafax