Jižní spojka patří k nejzatíženějším silnicím v celé republice. Díky vnějšímu obchvatu se však tato vnitroměstská dálnice může začít postupně měnit na běžnou ulici bez kamionů a množstvím aut, které nebude ohrožovat své okolí.
Prožila jsem své dětství s každodenní vyhlídkou na Jižní spojku. Provoz zde za posledních 20 let narostl o stovky procent, vážný je zejména nárust počtu kamionů. Zdraví obyvatel z okolí této silnice poškozuje zejména nikdy neutichající hluk a jemný prach. Spojka zkracuje život obyvatel Zahradního Města, Záběhlic, sídliště Skalka, Štěrbohol, Dubče nebo Spořilova od konce 80. let minulého století,” říká místostarostka Ivana Cabrnochová.
“Je nesmyslné, aby kamiony se zbožím cestujícím napříč celou Evropou projížděly oblastí, kde žijí desítky tisíc občanů. Navíc po komunikaci s lanovým mostem, který na takový provoz nebyl připraven. Dostavba vnějšího obchvatu Prahy mezi D1 a D11 se musí stát prioritou státu, města i Středočeského kraje,” vyzývá Cabrnochová. “Kandiduji do senátu za Zelené a ČSSD v obvodu zahrnujícím Prahu 10, Šterboholy a Dubeč – tedy za městské části, které trpí kvůli Jižní spojce. Mou prioritou je pomoct místním obyvatelům a maximálně urychlit přesun kamionů na dálnici za město. V parlamentu také podpořím takové kroky, které zvýhodní dopravu nákladů po železnici a po vodě,” konstatuje Ivana Cabrnochová, místostarostka desáté městské části.
zdroj: vyjádření Ivany Cabrnochové