Naše Praha 10 - Český domov
  • Naše Praha (celá Praha)
  • Naše Praha Centrum (Praha 1, Praha 2)
  • Naše Praha 3 (Praha 3)
  • Naše Praha 4 (Praha 4, Praha 11, Praha 12)
  • Naše Praha 5 (Praha 5, Praha 13, Praha 16)
  • Naše Praha 6 (Praha 6, Praha 17)
  • Naše Praha 7 (Praha 7)
  • Naše Praha 8 (Praha 8)
  • Naše Praha 9 (Praha 9, Praha 14, Praha 18, Praha 19, Praha 20, Praha 21)
  • Zprávy
    • Zprávy
    • Sport
    • Servis
    • Kultura / Volný čas
    • Příspěvky čtenářů
    • PR Články
    • Rozhovory
  • Kalendář akcí
  • Mapa
  • Infoservis
  • Řádková inzerce
  • Zprávy
  • Kalendář akcí
temp° 8°C

přihlášení registrace
Petice proti dani z nemovitosti    Příloha 10000 podpisů pro Desítku
Sobota 27. Únorasvátek má Alexandr
Rubriky
  • Zprávy
  • Sport
  • Servis
  • Rozhovory
  • Kultura / Volný čas
  • Příspěvky čtenářů
  • PR Články

Máte starost o staré rodiče v Praze 10? Pořidte jim službu tísňové péče

Rodiče v seniorském věku, prarodiče, osoby trpící zdravotními problémy - ti všichni jsou často v případě nouze odkázáni na pomoc rodiny. Její delší i kratší nepřítomnost pro ně může pak znamenat výraznou komplikaci a vyvolat pocit nejistoty. Ideální řešení v současné chvíli nabízí společnost Telefónica, která ve spolupráci s radnicí nabízí službu O2 Tísňová péče. „Telefon je dar Městské části Praha 10, která zároveň platí službu do konce tohoto roku pro prvních 900 zájemců, kteří mají trvalé bydliště na území naší městské části“ říká starosta Milan Richter.

senior-couple-in-park_
senior-couple-in-park_ - foto: ilustrační archiv

Mobilní telefon představuje pro starší lidi či osoby se zdravotním či jiným omezením jistotu, že pokud se dostanou do nesnází, budou si moci přivolat pomoc. Jenže tato jistota (a jistota pro jejich blízké) není dokonalá, dokud v cestě pomoci stojí vytočení telefonního čísla nebo jeho vyhledání v kontaktech. „I to je jeden z důvodů, proč byla do pilotního provozu uvedena služba O2 Tísňová péče, jehož středobodem je červené SOS tlačítko navázané na dispečink tísňové péče," uvádí starosta Milan Richter (ODS). Pilotní provoz je realizován ve spolupráci s Městkou částí Praha 10. A jak péče probíhá? Stisk SOS tlačítka na speciálním mobilním telefonu naváže spojení s dispečinkem tísňové péče. „Tam hovor přijme vyškolený operátor se sociálním, zdravotním nebo jiným vhodným vzděláním," vysvětluje místostarosta Vladimír Novák (ČSSD). Díky speciálnímu zákaznickému systému má operátor k dispozici sociální a zdravotní profil volajícího, kontakty na rodinu a blízké historii předchozích hovorů, a v případě nutnosti i přibližnou lokalizaci volajícího. Operátor tak může volajícímu efektivně pomoci v nastalé situaci. „Zároveň díky své kvalifikaci může operátor poskytnout volajícímu sociálně-terapeutický rozhovor, pomoci mu dohledat informace, někdy bude stačit zavolat sousedce, aby s náhradními klíči přišla odemknout zabouchnutý byt, jindy bude nutné okamžitě přivolat záchrannou službu," vysvětluje místostarosta Vladislav Lipovský (ODS).

O jakou službu jde a komu je určená?

O2 Tísňová péče pro seniory a osoby se zdravotním omezením je komplexní sociální služba, která je uživateli poskytována pomocí speciálního mobilního telefonu, určeného pro seniory. „Základním cílem služby je snížit zdravotní a sociální rizika starých nebo zdravotně postižených osob a umožnit jim žít v jejich vlastním sociálním prostředí, nejlépe doma," dodává zastupitel Prahy 10 a poslanec Boris Šťastný(ODS). Výhodou oproti službám fixní tísňové péče provozovaným u nás je zejména mobilita řešení - příslušný uživatel této služby si může zavolat pomoc nejen z domova, ale odkudkoliv, protože se může pohybovat i mimo svůj byt. „Služba je určena zejména osobám, které jsou vystaveni riziku ohrožení zdraví nebo života v případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu a mají trvalé bydliště na území Prahy 10," popisuje místostarosta Bohumil Zoufalík (ODS) důvod, proč radnice k této zatím v Praze ojedinělé službě sáhla. Stejně tak ale službu mohou využívat rodiny, příbuzní, přátelé nebo pečovatelé, kteří chtějí mít jistotu, že je o jejich blízké postaráno.

Proč si službu pořídit?

Službu zajišťuje samostatný dispečink, který je v provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Na dispečinku zajišťují poskytování služby odborně školení operátoři, kteří jsou schopni zvládat různé krizové situace a umějí poskytnout nebo zajistit odpovídající pomoc. Uživatel tak má jistotu, že se mu dostane neodkladné a profesionální pomoci, kdykoliv potřebuje a na blízku není nikdo, kdo by mu mohl pomoci. Nejedná se však pouze o krizové situace, na linku je možné volat, i když si uživatel potřebuje prostě jen s někým promluvit, nebo potřebuje radu, jako např. vyhledání kontaktu na úřad nebo osobu.

Modelový příklad krizové situace klienta a následné pomoci

Klient jde na nákup do obchodu. Na ulici upadne, zraní se a není schopen dalšího pohybu. Na svém přístroji, který nosí u sebe, stiskne nouzové tlačítko a ihned se spojí se s našimi operátory na dispečinku. Díky technologiím, které dispečink využívá je schopen určit přibližnou polohu klienta a vyslat pro něj odpovídající pomoc (např. blízkou osobu, rychlou záchrannou službu, apod.). Dispečink je s uživatelem ve spojení až do úplného vyřešení problému.

Co dělat v případě zájmu o službu ?

  • Zavolejte na bezplatnou informační linku 800 120 121
  • operátor vám vysvětlí další postup a podmínky.
  • Na základě zájmu dostanete poštou poukaz na telefon a službu.
  • Telefon je dar Městské části Praha 10, která zároveň platí službu do konce tohoto roku pro prvních 1000 zájemců (k 15. ještě cca 900)
  • Potom už jen stačí zajít na určenou prodejnu Telefónica, kde s vámi vyřídí vše potřebné.

 

Poslat článek emailem

Váš email:

Email příjemce:

Vzkaz pro příjemce:

Opište kód z obrázku: kodzobrazku

Tweet
  • Galerie
  • Video
  • Komentáře
  • Mapa
  • Poslat emailem
  • Vytisknout
  • Sdílet článek

Podobné články

Nehoda tramvaje s chodce. Ilustrační foto DPP

Loni téměř o 50 % ubylo srážek tramvají s chodci

Vydáno 8.1.2021

Praha - Poprvé za uplynulých 15 let ani jedna nehoda chodec-tramvaj neskončila smrtí. Navíc v téměř všech sledovaných ukazatelích srážek tramvají s chodci došlo loni v Praze k výraznému meziročnímu zlepšení. Dopravní podnik Praha (DPP) za loňský rok eviduje celkem 47 případů, což je pokles bezmála o 50 %.

Parkování v Praze

„Modrá smrt“ zachvacuje i Prahu 10. Oprávnění pro Vršovice a Vinohrady již od 15. července

Vydáno 14.7.2020

A je to tu. Městská část Praha 10 začne na konci prázdnin zavádět parkovací zóny. První podoblastí, kde se objeví, budou Vršovice a Vinohrady. Na začátku října začnou zóny platit ve Strašnicích, o měsíc později v Malešicích.

Kontejner Pražských vodáren

Kde v Praze jsou tento týden výluky pitné vody?

Vydáno 13.7.2020

Nejrychlejší cestou, jak získat informace o plánovaných výlukách, je služba SMS-INFO. Klienti budou zdarma dostávat aktuální informace z jimi zvolené lokality. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112 nebo 601 274 274 či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10.

AKTUALIZOVÁNO
24.8.2011 16:34
POČET SDÍLENÍ
krát
  • Vydáno:22.8.2011 12:28
  • Autor:Jan Bělohubý
  • Rubrika:Zprávy
  • Lokalita:Naše Praha 10
Jan Bělohubý
1GALERIE
 VIDEO
0KOMENTÁŘE
 MAPA
Své novinky představí Ducati, Yamaha, Kawasaki, Harley-Davidson, Husqvarna a spousta dalších

Na motorky tradičně do Holešovic

Už za pár dnů v Praze vypuknou velké oslavy. Na výstavišti v pražských Holešovicích se bude od čtvrtka 5. do neděle 8. března opět konat tradiční veletrh Motocykl a s ním i největší česká soutěžní výstava motocyklových staveb a přestaveb Bohemian Custom Bike. Mezinárodní veletrh motocyklů, čtyřkolek a příslušenství se letos koná už po devatenácté! BCB letos vstupuje do druhé desetiletky svého života a bude to opět jediná národní custom show pořádaná v zimních měsících v České republice!

Na veletrhu se představí přední světové značky v nejrůznějších oborech

Nenechte si ujít jarní trendy v oblasti kosmetiky, líčení, kadeřnictví a nehtového designu

Druhý dubnový víkend by si měli v kalendáři tučně označit všichni milovníci krásy i moderního životního stylu, vyznavači kvalitní kosmetiky, zajímavého líčení a kadeřnického umění. Na Výstavišti Praha Holešovice se totiž v termínu od 10. do 11. dubna uskuteční mezinárodní veletrh INTERBEAUTY PRAGUE 2015, který je nejvýznamnější akcí svého druhu v České republice.

Celkový počet lůžek je nyní 211, pokojů je 57 jednolůžkových, 78 dvoulůžkových a 4 apartmány. Restaurace má nově 90 míst, atrium 28 míst a kavárna 60 míst, včetně 20 míst na venkovní terase

Historický hotel v Poděbradech je po rekonstrukci

Hotel Libenský je hlavním lázeňským domem společnosti Lázně Poděbrady, a.s.. Objekt, který leží ve středu lázeňské kolonády, patří díky své poloze a komplexnosti nabízených služeb k nejvyhledávanějším hotelům v Poděbradech. Cílem letošní rekonstrukce bylo jednak zvýšení komfortu ubytovaných a návštěvníků hotelu a dále celkové technické zhodnocení objektu.

Akce v CČM

Zapomeňte na stres a užijte si předvánoční období v Centru Černý Most

Jsou Vánoce vaším nejoblíbenějším obdobím roku, anebo je kvůli stresu, jenž jim v dnešní době často předchází, vnímáte spíše s rezervou a obavami? V obou případech nabízí perfektní řešení Centrum Černý Most. Pro letošek totiž připravilo program ve znamení adventních tradic, stejně jako služeb ušitých na míru všem, kteří si přejí zvládnout přípravy na zimní svátky především v klidu a maximálním pohodlí.

Metodu Bailine si oblíbila i zpěvačka Bára Basiková

Shazování kabátů se blíží: pochlubte se na jaře skvělou postavou. Díky unikátní metodě jí získáte za pár týdnů

Úbytek centimetrů, zpevnění pokožky a odstranění celulitidy – to vše dokáže v poměrně krátké době metoda Bailine, kterou si oblíbila například zpěvačka Bára Basiková nebo modelka Nikola Buranská. Metoda je vhodná pro ženy i muže každého věku, pro ženy po porodu, pro sportovce ale i pro lidi, kteří posilovnu viděli jen zvenku.

  • Pošli námět na článek
  • Pošli video
  • Pošli fotogalerii
  • Vložit akci

Naše Praha 10

  • Kalendář akcí
  • Infoservis
NP10 - 02/2021

Archív tištěného vydání

  • NP10 - 02/2021
  • NP10 - 01/2021
  • NP10 - 23/2020
  • NP10- 22/2020
  • archiv       

Regionální redakce

  • Praha - centrum
  • Praha 3
  • Praha 4
  • Praha 5
  • Praha 6
  • Praha 7
  • Praha 8
  • Praha 9
  • Praha 10
  • O nás
  • Kontakty
  • Zprávy
Český domov.cz
  GoPay.cz