Šest třicetitunových nákladních vozů projíždělo rychlostí až 20 km/h po mostě, tak probíhaly dynamické zkoušky, a pak se seřadily ke statické zkoušce v exponovaných místech mostu.
Kromě toho na mostě probíhají do čtvrtka i sondážní vrty, poznáte je podle vrtnmých souprav, které projíždějí zdivem mostu. To většinou tvoří žulové balvany a beton. Jinak na pohledových stranách najdete i pískovec a pod ním cihly. Most testují firmy Pontex a Inset. Posbíraná data poslouží jako součást podrobné diagnostiky. „Z té se pak bude vycházet při rekonstrukci mostu,“ řekl Naší Praze nový náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Zatěžovací zkoušky představují třetí fázi celkové diagnostiky mostu, která začala v létě. Je jednou z podmínek toho, abychom mohli připravit projektovou dokumentaci na celkovou rekonstrukci,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.
První den se na místě objevil kromě radního pro dopravu Adama Scheinherra i Jiří Kolísko, šéf Kloknerova ústavu a samozřejmě diskutovali nejen o mostu Legií, ale také o Libeňském mostu, který je v daleko horším stavu než most Legií. Více o mostu Legií ale i o dalších pražských mostech najdete na našem FB: časopis Naše Praha a také v Naší Praze, která vychází na přelomu listopadu a prosince. (tík)