havex
Naše Praha 10 - Český domov
  • Naše Praha (celá Praha)
  • Naše Praha Centrum (Praha 1, Praha 2)
  • Naše Praha 3 (Praha 3)
  • Naše Praha 4 (Praha 4, Praha 11, Praha 12)
  • Naše Praha 5 (Praha 5, Praha 13, Praha 16)
  • Naše Praha 6 (Praha 6, Praha 17)
  • Naše Praha 7 (Praha 7)
  • Naše Praha 8 (Praha 8)
  • Naše Praha 9 (Praha 9, Praha 14, Praha 18, Praha 19, Praha 20, Praha 21)
  • Zprávy
    • Zprávy
    • Sport
    • Servis
    • Kultura / Volný čas
    • Příspěvky čtenářů
    • PR Články
    • Rozhovory
  • Kalendář akcí
  • Mapa
  • Infoservis
  • Řádková inzerce
  • Zprávy
  • Kalendář akcí
temp° 8°C

přihlášení registrace
Petice proti dani z nemovitosti    Příloha 10000 podpisů pro Desítku
Pondělí 1. Březnasvátek má Bedřich
Rubriky
  • Zprávy
  • Sport
  • Servis
  • Rozhovory
  • Kultura / Volný čas
  • Příspěvky čtenářů
  • PR Články

Parkovací zóny pro část Prahy 10 někteří chtějí, radnice připravuje anketu

Zahájením provozu zón placeného stání na území Prahy 2 a Prahy 3 došlo k živelnému a neregulovatelnému zahlcení komunikací v příhraničních oblastech Prahy 10 vozidly, vytlačenými ze zpoplatněného území. Praha 10 placené parkování nechtěla, naopak žádala průnikové pásmo. Po zavedení rezidenčních zón v sousedních částech mají někteří v centru Prahy 10 pocit diskriminace. Co může vršovická radnice dělat, souhlasíte se zavedení placeného stání ve vytipovaných lokalitách a v jakém horizontu mohou být spuštěny?

Parkovací zony
Parkovací zony

O problémech s parkováním víme a snažíme se jej řešit. Lidé volají a píší na úřad městské části a stěžují si na „cizí" auta v „našich" ulicích. Musíme ale postupovat podle zákonů a práva, navíc vidím jako potřebné řešit situaci komplexně a systémově a přirozeně v kooperaci s pražským magistrátem a sousedními radnicemi. Žádné modré zóny nová parkovací místa nevytvoří, proto hledáme další řešení včetně parkování ve vnitroblocích či budování a financování parkovacích domů. Na koho si naši obyvatelé nejvíce stěžují a kdo parkuje v hraničních ulicích Prahy 10? Jedná se o vozidla, jejichž vlastníci nechtějí nebo nemohou získat parkovací kartu, která stání vozidla na zpoplatněném území umožňuje, přestože Prahu 2 či Prahu 3 navštěvují, žijí zde, nebo zde sídlí jejich firma. Místní lidé pak mají problém zaparkovat v okolí. Navíc dochází k nerespektování dopravních předpisů, i přes opakované postihy městskou policií parkují vozidla v rozporu s předpisy v křižovatkách, na přechodech, chodnících, v druhé řadě atd. Dochází k omezování chodců. Je znemožněna dopravní obsluha a stěžují si i živnostníci. Městská část Praha 10 nesouhlasila s rozšiřováním rezidenčních zón mimo historické centrum města, považovala tento krok za nesystematický a i proto kromě analýzy nebyly zpracovány další podrobné podklady, nutné k jejímu zavedení.

Bohužel neexistuje jiný způsob, jak vyhradit parkovací místa na veřejné komunikaci rezidentům, než zavedení ZPS. Jakákoli jiná řešení by byla v rozporu s platnou legislativou a jako taková v podstatě právně nevymahatelná. Pokud jsem informován, tak právě v Letňanech v několika ulicích zavedli „svůj" systém, ale strážníci stejně nemohli zasahovat a nyní vedení Leťnan svůj systém bude rušit a sjednocovat s tím celopražským. Ani my nebudeme vymýšlet svůj vlastní systém, aplikovat jej budeme jen na nejproblematičtější lokality sousedící s rezidenčními zónami Prahy 2 a 3 a rozhodně nezůstane jen u nich. Tím totiž parkovací místa nepřibudou a hledání dalších míst (vnitrobloky, příčné parkování, někde využití širokých chodníků, parkovací domy) je tak rozhodně naší prioritou. Přesto jsme nyní podnikli kroky i k zajištění možnosti rozšíření pražských ZPS i na nejkritičtější část území Prahy 10. Byla zadána aktualizace tzv. analýzy dopravy v klidu, která je povinným podkladem pro případné placené zóny. Je třeba si uvědomit, že účelem zóny je v první řadě regulace nezvladatelného náporu vozidel, snížení jejich počtu v místě, upřednostnění rezidentů a zajištění míst pro dopravní obsluhu. V žádném případě nemůže dojít s ohledem na omezenou kapacitu ulic k zajištění parkovacího místa pro všechny, kdo by na získání případné parkovací karty měli nárok. A jak dlouho to může trvat? Je to proces složený z mnoha technických a legislativních kroků, proto není možné přípravu urychlit. Na základě výsledků analýzy musí být zajištěno zpracování optimálně fungujícího projektu. Podoba případné zóny musí být již v průběhu přípravy zveřejněna a musí být na dané téma vedena diskuze. Následuje schválení v orgánech Prahy 10, v městské radě, úprava nařízení HMP, příprava a realizace výběrového řízení správce zóny včetně odvolacích lhůt, získání desítek stavebních povolení na parkovací automaty, stanovení a následná instalace kilometrů vodorovných a mnoha desítek svislých dopravních značek. Velmi rámcově je to rok. Rozhodně ale tyto úvahy či konkrétní kroky mohou následovat je po obsáhlé veřejné diskuzi, kterou se již nějakou dobu snažíme vyvolávat. Zatím nebudu prozrazovat konkrétní údaje, ale v dubnu chystá Praha 10 velkou veřejnou kampaň a diskuzi. Její součástí bude i zásadní anketa, která spoluurčí směry rozvoje územního rozvoje, a právě parkování a jeho řešení bude věnována nemalá pozornost. I z toho důvodu velmi doporučuji též příští vydání novin Praha 10, kam vložíme speciální anketní materiál.

Red

1 fotografií
zona

Poslat článek emailem

Váš email:

Email příjemce:

Vzkaz pro příjemce:

Opište kód z obrázku: kodzobrazku

Tweet
  • Galerie
  • Video
  • Komentáře
  • Mapa
  • Poslat emailem
  • Vytisknout
  • Sdílet článek

Podobné články

Nehoda tramvaje s chodce. Ilustrační foto DPP

Loni téměř o 50 % ubylo srážek tramvají s chodci

Vydáno 8.1.2021

Praha - Poprvé za uplynulých 15 let ani jedna nehoda chodec-tramvaj neskončila smrtí. Navíc v téměř všech sledovaných ukazatelích srážek tramvají s chodci došlo loni v Praze k výraznému meziročnímu zlepšení. Dopravní podnik Praha (DPP) za loňský rok eviduje celkem 47 případů, což je pokles bezmála o 50 %.

Parkování v Praze

„Modrá smrt“ zachvacuje i Prahu 10. Oprávnění pro Vršovice a Vinohrady již od 15. července

Vydáno 14.7.2020

A je to tu. Městská část Praha 10 začne na konci prázdnin zavádět parkovací zóny. První podoblastí, kde se objeví, budou Vršovice a Vinohrady. Na začátku října začnou zóny platit ve Strašnicích, o měsíc později v Malešicích.

Kontejner Pražských vodáren

Kde v Praze jsou tento týden výluky pitné vody?

Vydáno 13.7.2020

Nejrychlejší cestou, jak získat informace o plánovaných výlukách, je služba SMS-INFO. Klienti budou zdarma dostávat aktuální informace z jimi zvolené lokality. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112 nebo 601 274 274 či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10.

AKTUALIZOVÁNO
17.8.2008 23:16
POČET SDÍLENÍ
krát
  • Vydáno:17.4.2008 12:18
  • Autor:Jan Bělohubý
  • Rubrika:Zprávy, Kultura / Volný čas
  • Lokalita:Naše Praha 10
Jan Bělohubý
2GALERIE
 VIDEO
0KOMENTÁŘE
 MAPA
Své novinky představí Ducati, Yamaha, Kawasaki, Harley-Davidson, Husqvarna a spousta dalších

Na motorky tradičně do Holešovic

Už za pár dnů v Praze vypuknou velké oslavy. Na výstavišti v pražských Holešovicích se bude od čtvrtka 5. do neděle 8. března opět konat tradiční veletrh Motocykl a s ním i největší česká soutěžní výstava motocyklových staveb a přestaveb Bohemian Custom Bike. Mezinárodní veletrh motocyklů, čtyřkolek a příslušenství se letos koná už po devatenácté! BCB letos vstupuje do druhé desetiletky svého života a bude to opět jediná národní custom show pořádaná v zimních měsících v České republice!

Na veletrhu se představí přední světové značky v nejrůznějších oborech

Nenechte si ujít jarní trendy v oblasti kosmetiky, líčení, kadeřnictví a nehtového designu

Druhý dubnový víkend by si měli v kalendáři tučně označit všichni milovníci krásy i moderního životního stylu, vyznavači kvalitní kosmetiky, zajímavého líčení a kadeřnického umění. Na Výstavišti Praha Holešovice se totiž v termínu od 10. do 11. dubna uskuteční mezinárodní veletrh INTERBEAUTY PRAGUE 2015, který je nejvýznamnější akcí svého druhu v České republice.

Celkový počet lůžek je nyní 211, pokojů je 57 jednolůžkových, 78 dvoulůžkových a 4 apartmány. Restaurace má nově 90 míst, atrium 28 míst a kavárna 60 míst, včetně 20 míst na venkovní terase

Historický hotel v Poděbradech je po rekonstrukci

Hotel Libenský je hlavním lázeňským domem společnosti Lázně Poděbrady, a.s.. Objekt, který leží ve středu lázeňské kolonády, patří díky své poloze a komplexnosti nabízených služeb k nejvyhledávanějším hotelům v Poděbradech. Cílem letošní rekonstrukce bylo jednak zvýšení komfortu ubytovaných a návštěvníků hotelu a dále celkové technické zhodnocení objektu.

Akce v CČM

Zapomeňte na stres a užijte si předvánoční období v Centru Černý Most

Jsou Vánoce vaším nejoblíbenějším obdobím roku, anebo je kvůli stresu, jenž jim v dnešní době často předchází, vnímáte spíše s rezervou a obavami? V obou případech nabízí perfektní řešení Centrum Černý Most. Pro letošek totiž připravilo program ve znamení adventních tradic, stejně jako služeb ušitých na míru všem, kteří si přejí zvládnout přípravy na zimní svátky především v klidu a maximálním pohodlí.

Metodu Bailine si oblíbila i zpěvačka Bára Basiková

Shazování kabátů se blíží: pochlubte se na jaře skvělou postavou. Díky unikátní metodě jí získáte za pár týdnů

Úbytek centimetrů, zpevnění pokožky a odstranění celulitidy – to vše dokáže v poměrně krátké době metoda Bailine, kterou si oblíbila například zpěvačka Bára Basiková nebo modelka Nikola Buranská. Metoda je vhodná pro ženy i muže každého věku, pro ženy po porodu, pro sportovce ale i pro lidi, kteří posilovnu viděli jen zvenku.

  • Pošli námět na článek
  • Pošli video
  • Pošli fotogalerii
  • Vložit akci

Naše Praha 10

  • Kalendář akcí
  • Infoservis
NP10 - 02/2021

Archív tištěného vydání

  • NP10 - 02/2021
  • NP10 - 01/2021
  • NP10 - 23/2020
  • NP10- 22/2020
  • archiv       

Regionální redakce

  • Praha - centrum
  • Praha 3
  • Praha 4
  • Praha 5
  • Praha 6
  • Praha 7
  • Praha 8
  • Praha 9
  • Praha 10
  • O nás
  • Kontakty
  • Zprávy
Český domov.cz
  GoPay.cz