Dle informace pražského magistrátu byly na základě požadavků (z radnic, kterých se to týká, byla "nejhlasitější" asi vršovická radnice) a po předchozím projednání s městskými
částmi byly vytipovány ulice. Ty, které jsou majiteli parkovacích karet během dne
málo využívány a naopak v nočních hodinách mají rezidenti v některých
lokalitách větší zájem o parkování. Zavedení tzv. smíšených zón, které umožní
efektivnější využití parkovacích kapacit, je podle magistrátu v souladu se strategií města
v oblasti dopravy.
Schválené nařízení
umožní městským částem určit ty úseky komunikací, kde bude možné tento systém
parkování zavést. Do vybraných modrých - rezidentních zón budou proto umístěny
parkovací automaty a tam, kde to bude zapotřebí, bude upraveno i dopravní
značení. Ve smíšených zónách bude platit následující režim:
- V době od 8.00 do 18.00 hodin - parkovaní jak stávajících vlastníků parkovacích karet, tak i návštěvníků po zakoupení parkovacího lístku v parkovacím automatu.
- V době od 18.00 do 6.00 hodin - parkování pouze pro vlastníky parkovacích karet (tedy jako modré zóny).
- V době od 6.00 do 8.00 hodin - volné parkování pro kohokoliv.
V novele jsou dále zapracovány připomínky Městských částí, které představují místní změny v úpravě úseků komunikací, na nichž jsou zřízeny zóny placeného stání. Akceptuje také dlouhodobý požadavek Městské části Praha 10 na rozšíření oblastí 2 a 3 přes hraniční komunikace s Městskými částmi Praha 2 a 3. Podrobnosti připravujeme.