"Regulaci můžeme vyhlásit v okamžiku, kdy jsou splněné zákonné podmínky a dostaneme o překročení hodnot částic informaci od hydrometeorologického ústavu, tak poté jsme povinni konat a vyhlásit stav regulace," vysvětlil primátor. Hlavní město nyní vyčkává, jak se situace vyvine. Na některých místech Prahy se podle magistrátu stav zlepšuje, na některých zhoršuje. Strana zelených již v neděli kvůli špatnému ovzduší vyzvala vedení metropole k regulaci dopravy. Tvrdí, že automobilová doprava je původcem znečištění centra Prahy. Navrhuje omezit vjezd osobních automobilů do centra hlavního města a snížit pohyb nákladní dopravy, a to pouze na nutné zásobování. Limit pro čtyřiadvacetihodinový průměr je 50 mikrogramů prachu na metr krychlový.
ČHMÚ regulaci dopravy v Praze nedoporučuje
Signál regulace by teoreticky znamenal omezení provozu vybraných zdrojů na vymezeném území. V podmínkách hl. m. Prahy se však jedná o velmi problematickou záležitost, která by s vysokou pravděpodobností měla kontraproduktivní dopady. V minulosti byla jednou vyhlášena regulace dopravy, která znamenala obrovský zásah do života města a na snížení koncentrací neměla prakticky žádný vliv. Objízdné trasy jsou vedeny po území města, takže emise není možno vymístit mimo jeho území. Vzhledem k očekávaným kongescím by celková emisní bilance v rámci regulace mohla dopadnout opačně a emise by se mohly spíše zvýšit. Podle nejnovějších zjištění a zkušeností není regulace dopravy dostatečně efektivní a v ČR ani v jiných zemích se neuplatňuje. ČHMÚ regulaci dopravy v Praze nedoporučuje.