Tramvajová linky číslo 4 bude opět vedena ulicí Minskou a bude na ní znovu zavedena zastávka směrem do centra. Další změnou by mělo být zajišťování linky č. 101 klasickými vozy, namísto menších MIDI. „Důvodem bylo přeplňování těchto vozů, na což jsme dopravce upozorňovali a věřím, že zavedením klasických vozů se zvedne komfort pro cestující . Vzhledem k zájmu o tuto linku se uvažuje i o zkrácení intervalů. I když jsme dosáhli jen dílčích úspěchů, situaci v dopravě budeme nadále monitorovat a o dalších změnách v dopravě jsme připraveni nadále jednat, aby v rámci změn byla zachována funkčnost a plynulost přepravy cestujících na území Prahy 10,“ uvedl starosta Milan Richter.
A co změny v autobusech?
Zvažuje se také přemístění konečné stanice linky 196 vedené od Nádraží Strašnice přes Štěchovickou na opačnou stranu, kdy by se vozy otáčely až V Olšinách a cestující by vystupovali přímo u stanice metra. „Právě tato změna by mohla vyřešit problémy lidí, kteří se hůře pohybují, tedy zejména seniorům. Změn jsme navrhovali samozřejmě více, ale ve většině případů jsme nebyli vyslyšeni,“ doplnila zástupkyně starosty Radmila Kleslová. Podle ní se jednalo například i o autobusové lince 188, která i přesto že byla posílena na Záběhlické a v Korytech jezdila přeplněná už od Michle. Nerovnoměrnosti na přestupu směr Strašnická byly zdůvodněny zpožďování linky 196 kvůli horší průjezdnosti způsobené uzavírkou Michelské ulice, kterou musí linka zdlouhavě objíždět a následně vázne i na Chodovské. „Situaci budeme sledovat a to nejen u těchto spojů, ale i dalších. Pokud problémy budou přetrvávat, budeme se snažit dojednat případnou změnu. Podobně jako chceme znovu jednat o špatné návaznosti nízkopodlažních spojů, které jsou důležité pro seniory, handicapované lidi nebo maminky s kočárky,“ uzavřela Kleslová.