Podpořil váš klub a zastupitelé rozpočet?
Pokud ne, tak z jakého důvodu?
TOP 09: „Naši zastupitelé nebyli nijak předem domluveni, zda rozpočet podpoří, hlasování se zdrží, nebo budou hlasovat proti němu. Nicméně nikdo ze zastupitelů TOP 09 při hlasování pro tento rozpočet nehlasoval. Já jsem hlasoval proti, většina našich zastupitelů se zdržela. Samozřejmě vím, že v rozpočtu je řada prospěšných a důležitých položek – třeba dostatek prostředků na rozšíření míst a stavby v mateřských školách a pochopitelně i další. Hlavní důvod, proč nepodpořit rozpočet v tomto jeho konkrétním provedení, ale vidím v tom, že obsahuje položky, které považuji já i moji kolegové z TOP 09 za přinejmenším velmi problematické. Dlouhodobě konzistentní nesouhlasný názor máme například na prostředky, které i v tomto rozpočtu jsou vyhrazeny na dokončení stavby penzionu v Malešicích, stejně jako finance připravené na rekonstrukci dlouhá léta zavřeného KD Eden – zejména když jsme před pár měsíci pořídili jako prostor pro kulturní a společenské akce rekonstruované Bio Vzlet ve Vršovicích. Nelíbí se mi ani 200 milionů připravených v našem koalicí schváleném rozpočtu pro možnou koupi stadionu v Ďolíčku už proto, že jsem přesvědčen, že by budoucí investice do tohoto stadionu dosáhly spíše dvojnásobku této hodnoty. A ještě jeden důvod: na únorovém zastupitelstvu vedení radnice i díky vlivu naší opoziční TOP 09 poněkud ustoupilo z razance dosud jednoznačně prezentovaného záměru v budoucnu postavit novou radnici za miliardu. Nyní se bude doufejme konečně diskutovat o všech variantách včetně rekonstrukce stávající budovy. Obecně řečeno naše TOP 09 nepodpoří rozpočet, který obsahuje též podle nás možné nejasné investice velkých objemů, jež by následně mohly přinést neadekvátní zátěž lidem z Prahy 10 nebo před jejichž schválením neproběhla adekvátní veřejná diskuze, která by oprávněnost těchto investic názorem občanů potvrdila. V tom vidíme i přínos naší práce opoziční strany.“
JAN ŠNAJDR, TOP 09
KSČM: „KSČM jako konstruktivní opozice řešila své výtky průběžně a zároveň tím plnila odpovědně funkci kontrolního orgánu při přípravě rozpočtu na rok 2013. Naši zastupitelé se již delší dobu vyjadřovali k položkám rozpočtu, které považovali za problémové. Řada z nich byla zapracována a zároveň jsme byli jako zastupitelé za KSČM ubezpečeni, že se rozpočet nezvýší dalšími vynaloženými prostředky navíc vyjma plánovaných investic. Ty však jsou však v příslušných kapitolách rozpočtu již obsaženy. Jako příklad uvádím dostavbu Malešického parku, kde finanční prostředky budou čerpány z vytvořené rezervy na základě skutečných nákladů. Dohled nad touto investicí má kontrolní výbor zapracován v plánu činnosti na I. pol. roku 2013. Jak jsme zaznamenali, v letošním roce dochází navíc k úsporám dokonce i v nákladech úřadu. Snad jedinou výjimku by měly tvořit mzdové náklady zaměstnanců. Jako důvod uvádíme stálé navyšování pracovního zatížení v důsledku snižování aparátu, ale i zvyšujícími se nároky na výkon státní správy. Bohužel s tímto finančním problémem se potýkají všechny úřady veřejné správy. Práce je předávána v rámci rozšířené působnosti obcí, avšak bez finanční dotace od státu. Tak bychom mohli upozornit i na další krácení finančních prostředků ze strany Magistrátu hl. m. Prahy, jako jsou dotace obcí poskytované na sportovní vyžití nebo do podpory výstavby v současné době tolik potřebných mateřských zařízení. V rámci razantně snížených dotací nejen od hl. m. Prahy, ministerstev i státu se snaží Praha 10 řadu z těchto potřebných oblastí udržet na více než slušné úrovni. Z tohoto pohledu a díky tomu, že jsme průběžně do přípravy rozpočtu mohli zasahovat a řada našich podnětů do něj, jak již bylo výše uvedeno, byla zapracována, jsme rozpočet podpořili. Hodláme plně využít kontrolu plnění rozpočtu v rámci kontrolního výboru, aby finanční prostředky rozpočtované v jednotlivých kapitolách byly účelně čerpány.
JANA ČUNÁTOVÁ, KSČM, PŘEDSEDKYNĚ KONTROLNÍHO VÝBORU
Jak vzniká rozpočet a jaké jsou jeho priority?
• Návrh rozpočtu byl projednán a schválen 15. 1. 2013 finančním
výborem MČ Praha 10
• Následně byl projednán a schválen na mimořádné schůzi RMČ
Praha 10, která se konala dne 16. 1. 2013
• Od 17. 1. 2013 je v souladu se zákonem 250/2000 Sb., o rozpočtových
pravidlech územních rozpočtů, vyvěšen na úřední desce ÚMČ
Priority při sestavování rozpočtu
• Kompenzace chybějících finančních prostředků v důsledku snížených
dotací z rozpočtu hl. města Prahy
• Zajištění dostatečného objemu finančních prostředků pro investice
do majetku MČ
• Zařazení akcí, které s ohledem na předpokládaný objem financování
v budoucích letech bude možné efektivně ukončit