Zámeček zrekonstruován, slouží seniorům, oceněn památkáři
Vršovický zámeček chátral dlouhá léta, v roce 2013 byl po kompletní rekonstrukci předán občanům. Většinu prostor využívá Centrum sociální a ošetřovatelské pomoci, které zde provozuje Dům spokojeného stáří. Jsou zde poskytovány komplexní pobytové služby seniorům a domov se zvláštním režimem, pro lidi se specifickými potřebami jako Alzheimerova nemoc. Zároveň v Zámečku funguje reprezentativní obřadní síň, ve které se konají svatby a vítání občánků či akce pro jubilanty. V září 2014 byl objekt, který je státem chráněnou kulturní památkou, oceněn titulem Stavba roku 2014.
Čapkova vila: Nejužitečněji vydané prostředky pro kulturu
Nedávná koupě vily byla médii ohodnocená jako nejužitečněji vydané miliony na záchranu kulturního dědictví. Důraz radnice na záchranu památky světového významu včetně pozůstalosti podpořili i znalci. Specialisté z Národního památkového ústavu a Společnosti bratří Čapků řídí katalogizaci pozůstalosti. Ve spolupráci se znalci vzniká i koncept využití vily. Zatím je vila přístupná virtuálně (z webu radnice) a část předmětů včetně dokumentů i dosud nepublikovaných předmětů je do 19. října vystavena ve Vršovicích. Prvňáci ZŠ Prahy 10 dostali darem výtisk Čapkovy knihy Dášeňka.
Nové a moderní tramvajové tratě na dlouhá léta
Trať Strašnice – Zahradní Město se po letní rekonstrukci otevřela v září. Tato investice a rekonstrukce byla řízena pražským magistrátem. Náklady dosáhly výše 174,5 milionu korun, přičemž velkou část nákladů uhradí Dopravní podnik z dotace EU. Mezi na dlouhá léta dobře opravené lze počítat i nedávno proběhlou rekonstrukci tramvají Francouzská – Moskevská. Tratě jsou tišší, umožňují nově provoz moderních tramvají s nižšími schůdky, reflektují potřeby bezbariérovosti a zastávky bývají vybavovány i prvky pro slabozraké. Část tratě je zatravněna, což připravila a uhradila Praha 10.
Opravená Moskevská včetně nových inženýrských sítí
Největší rekonstrukce v Praze 10 za poslední roky zahrnovala kompletní inovaci nejen tramvajové tratě, ale i inženýrské sítě včetně vodovodů, plynu, kanalizace, části chodníků a ulic, výsadbu stromů, rekultivaci parku (pod Zámečkem). Ojedinělost spočívala v logistické koordinaci společností, které se na rekonstrukci podílely. Cíl byl, aby délka opravy byla co nejkratší při co nejdůslednějších systémových změnách a aby nebylo potřeba výrazněji kopat po řadu let. Tramvajová výluka trvala řadu měsíců, trať je nyní tišší a bezpečnější. V lokalitě se posílila pozice chodců, byť se snížil počet míst pro auta. Podle vašich mnohých vyjádření nyní mají Vršovice důstojnou městskou třídu.